Regulamin sesji fotograficznych
w studiu Agnieszka Ziemacka Fotografia
Poniższy regulamin powstał w celu ułatwienia kontaktu i miłej współpracy z Tobą – nazwanym/ą w regulaminie KLIENTEM, a mną czyli FOTOGRAFEM.
- Każdy klient zapisując się na sesję w studio Agnieszka Ziemacka Fotografia ma obowiązek zapoznać się z poniższym regulaminem. Umówienie się na sesję zdjęciowa jest jednoczesną akceptacją warunków panujących podczas naszej współpracy.
- By zapisać się na sesję należy zapytać o dostępność terminu. Sesje najlepiej rezerwować z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Czas oczekiwania na wolny termin może być dłuższy lub krótszy w zależności od wielu czynników. Sesje są wykonywane od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Istnieje możliwość wykonania sesji w sobotę za dodatkową opłatą 150zł.
- Chętni na sesję muszą powierzyć Fotografowi swoje imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu w celu umożliwienia kontaktu w sprawach dotyczących sesji oraz jej realizacji. Przekazywane Fotografowi dane są przetwarzane tylko i wyłącznie w ramach wykonywanej usługi.
- Sesje zdjęciowe odbywają się w domowym studiu w Białymstoku. Istnieje możliwość wykonania sesji lifestylowej w domu Klienta lub w plenerze po uprzednim ustaleniu z Fotografem.
Dojazd do domu Klienta lub w plener (poza Białymstokiem) jest dodatkowo płatny 2zł/km licząc od miejsca lokalizacji studia w Białymstoku. - Klient ma prawo przesunąć jednorazowo termin sesji bez żadnych konsekwencji. Fotograf decyduje o dostępności terminów.
- W nadzwyczajnych sytuacjach fotograf ma prawo przesunąć termin sesji bez żadnych konsekwencji.
- W przypadku sesji plenerowych i niekorzystnej pogody – w dniu w którym ustalony był termin sesji plenerowej, fotograf w porozumieniu z Klientem wyznacza nowy termin sesji lub wykonuje ją w studiu.
- Klient deklaruje dany pakiet z oferty przy umówieniu się na sesję. Nie ma możliwości zmiany pakietów po odbytej sesji.
- Punktualność przybycia na sesję jest bardzo ważna. Jeśli czujesz, że się spóźnisz poinformuj mnie o tym telefonicznie. Klient powinien pamiętać, że spóźnienie jest kosztem poświęcanego mu czasu. Proszę pamiętaj, że mamy innych klientów zarezerwowanych w dni zdjęciowe, także przybycie na czas na sesję jest priorytetem. Zatem w przypadku spóźnienia – sesja zostaje skrócona o czas spóźnienia. Fotograf zastrzega sobie prawo do odwołania sesji w przypadku spóźnienia dłuższego niż 30 minut.
- W studio dostępne do użytku Klienta są ubranka dla najmłodszych modeli (noworodków) oraz dla kobiet w ciąży – suknie, materiały. Podczas sesji ciążowych bazuję na stylizacjach przygotowanych przez siebie, jak również odzieży przyniesionej przez Klientkę. Starsze dzieci oraz Panowie przynoszą na sesję własną garderobę. Studio Agimagia zapewnia gotowe stylizacje – tj. tła, rekwizyty, odpowiednie oświetlenie czy osprzęt
- Klient bierze odpowiedzialność za zdrowie osób uczestniczących w sesji oraz fotografa. W związku z czym sesje, w których którakolwiek z osób uczestniczących na sesji byłaby chora zostają przesunięte, aby nie zagrażały bezpieczeństwu i zdrowiu osób trzecich (po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z fotografem).
- Na sesji obowiązuje zakaz wykonywania zdjęć i filmów przez Klientów.
- Zakupione fotografie, odbitki, foto obrazy, albumy i inne zamówione przez klienta rzeczy czyli produkty finalne nie podlegają zwrotom, reklamacjom, zażaleniom ani innym roszczeniom tego typu wobec fotografa.
- Rezerwując udział w sesji zdjęciowej klient oświadcza, że zapoznał się z portfolio fotografa i w pełni akceptuje formę i styl przez niego prezentowane. Fotograf gwarantuje wykonanie zdjęć w jakości porównywalnej do fotografii w portfolio i galeriach zdjęć fotografa. Fotograf zastrzega sobie wyłączne prawo do dokonywania jakichkolwiek przeróbek i modyfikacji zmieniających oryginalną postać zdjęć. Zabrania się jakiejkolwiek ingerencji w strukturę i treść fotografii łącznie z przetwarzaniem elektronicznym, kadrowaniem, zmianą kolorystyki, stosowaniem filtrów przez Klienta lub osoby trzecie. Klienci akceptują, że fotograf poprawia zdjęcia według własnej inwencji twórczej i nie przerobi zdjęcia w sposób, jaki nie jest jego stylem, nie odda zatem również zdjęć „surowych” RAW. Fotograf każdą sesję stylizuje, ubarwia, zmienia kolorystykę i charakter utworu graficznego, przez co efekt finalny jest różny od surowego zdjęcia wyjściowego. Postprodukcja może wpłynąć np. na odcień cery. Fotograf nie jest grafikiem i nie wykonuje fotomontaży, nie podmienia tła, nie dorobi krawatu jeśli o nim zapomnicie. Natomiast starannie retuszuje oraz poprawia ogólny wygląd zdjęcia.
- Fotograf nie ponosi odpowiedzialności za wykonywane wydruki ‚na własną rękę’ w innych laboratoriach fotograficznych z którymi nie współpracuje. Wszelkie wydruki sugerujemy porównywać z tymi, które Klienci otrzymuje od Fotografa.
- Zapłata za wybrany pakiet zdjęciowy następuje w dniu wykonanej sesji zdjęciowej.
- Fotograf udostępnia klientowi zdjęcia wykonane podczas sesji w postaci nieobrobionych zdjęć ze znakami wodnymi, by Klient mógł wybrać ilość zgodną ze zdeklarowanym pakietem. Czas na przygotowanie ‚galerii do wyboru’ to 7 dni roboczych.
- Klient otrzymuje dokładnie taką ilość fotografii jaką zakupił. Nie ma możliwość otrzymania „reszty” zdjęć czyli fotografii surowych/obrobionych za darmo. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych ujęć ponad pakiet zgodnie z cennikiem.
- Fotograf przekazuje obrobione, wybrane przez klienta zdjęcia w wersji elektronicznej w ciągu 14 dni roboczych od dnia wybrania przez Klienta. Fotograf zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu w przypadku urlopu, choroby, intensywnego sezonu zdjęciowego itp. Po przekazaniu zdjęć w formie elektronicznej Fotograf zamawia fotoprodukty dla klientów i powiadamia ich o możliwości odbioru osobistego, jak tylko je otrzyma do rąk własnych.
- Klient powinien wybrać zdjęcia do obróbki w ciągu 7 dni. Niewybranie zdjęć we wskazanym terminie powoduje wydłużenie czasu Fotografa na obróbkę materiału z 14 dni roboczych na 21 dni roboczych.
- Fotograf przetrzymuje niewybrane zdjęcia na dysku do czasu oddania gotowych zdjęć czyli realizacji zamówienia. W tym czasie Klient może dokupić dodatkowe zdjęcia. Po obróbce i oddaniu gotowych zdjęć klientowi, nieobrobione zdjęcia są usuwane z dysku. Po realizacji zamówienia obrobione zdjęcia są przechowywane jeszcze u Fotografa przez okres 2 miesięcy, po tym czasie są nieodwracalnie usuwane z dysku.
- Zdjęcia, odbitki i wszelkie zamówione materiały należy odebrać od fotografa w ciągu 30 dni od otrzymania powiadomienia o gotowości zamówienia. Po tym czasie produkt końcowy zostaje poddany utylizacji. Całkowity koszt ponownej realizacji produktów pokrywa Klient
- Istnieje możliwość wysłania zamówienia pocztą lub kurierem za dodatkową opłatą, co należy uzgodnić bezpośrednio z fotografem w ciągu 7 dni od otrzymania powiadomienia o gotowości zamówienia.
- Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na wykorzystanie swojego wizerunku utrwalonego na wykonanych fotografiach w celach marketingowych i promocyjnych firmy studio Agnieszka Ziemacka Fotografia. Publikacja wizerunku może dotyczyć autorskiej strony internetowej fotografa, portali społecznościowych (facebook, instagram) oraz galerii, wystaw, wernisaży, materiałów promocyjnych i reklamowych. Dla Fotografa zgoda na publikacje jest niezwykle ważna, bo to jedyna droga by móc promować swoją pracę. Jest mi bardzo miło kiedy mogę pochwalić się efektami sesji i gdy ktoś tak ja Ty trafi do mnie widząc Twoje zdjęcia.
- Moja praca jest również moją pasją, co dla Was stanowi wspaniały bonus, bo możecie mieć pewność, że oddam jej całe swoje serce i zaangażowanie. Pamiętajcie proszę, że powyższe wytyczne dyktowane są wielką chęcią przeżycia przez nas wspaniałego czasu, bez nerwów, niedomówień czy zagubionego szacunku. Jesteście dla mnie ważni, dzięki Wam mogę się rozwijać i tworzyć dla Was wspaniałe fotografie, które będą waszym dziedzictwem dla pokoleń. Każdy moment spędzony z Wami to dla mnie zaszczyt.